דפים

יום שישי, 21 בספטמבר 2007

Kenny Drew - Undercurrent



מהצליל הראשון של Hank Mobley ושל Freddie Hubbard ניתן להבין מיד - הגענו למקום הנכון.

שני הנשפנים המצויינים האלה עוד לפני תקופות השיא בקריירה שלהם (וזה תמיד כיף לשמוע מוסיקאי בשלבים שקצת לפני גיבוש האישיות המוסיקלית שלו). Mobley נשמע רענן ומעניין (כמו בהקלטות רבות אחרות שלו מתחילת שנות ה-60, התקופה הטובה ביותר שלו לטעמי) ו Hubbard הצעיר (22) מחובר לגמרי לכל מה שהיה לפניו וכבר מצליח להישמע כל כך שונה וכל כך ייחודי, ומאד יצירתי.

על הרית'ם סקשן הופקדו הצמד Sam Jones וLouis Hayes , שאין צורך להכביר עליהם מילים. לטעמי מדובר באחד מצמדי הבס-תופים הטובים ביותר שידע עולם הג'אז. פשוט עושים את העבודה מצויין, דוחפים קדימה כשצריך ונותנים גיבוי מלא בבלדות, ומתואמים להפליא.

דווקא Kenny Drew לא מפיל אותי מהכיסא בהקלטה הזו, ואכן לא באו הקלטות נוספות דומות בעקבותיה. הוא מנגן בסדר גמור, ומלווה עוד יותר בסדר גמור אבל בפירוש חסר לו את ה"משהו" הזה שיהפוך כל סולו שלו למשהו שזוכרים אחרי שהוא נגמר. שנה לאחר מכן עזב Drew את ארה"ב ועבר לאירופה, הוא העביר את עיקר זמנו בקופנהגן שם ניגן "כפסנתרן הבית" של Café Mountmartre: הוא ליווה מוסיקאים אמריקאים שהגיעו להופיע באירופה וניגן הרבה גם בטריו משלו ולאורך השנים הקליט לא מעט תקליטים מצויינים, בעיקר ללייבל SteepleChase.



Kenny Drew / UNDERCURRENT
(BlueNote, 1960)
(Freddie Hubbard, Hank Mobley, Kenny Drew, Sam Jones, Louis Hayes).

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin