דפים

יום חמישי, 19 ביולי 2012

ג'אז בים האדום - פסטיבל הג'אז ה-26 באילת


פסטיבל הג'אז באילת מתקיים זו השנה ה- 26 והפעם הוא מביא עמו כמה חידושים: 

החידוש הראשון הוא שינוי התאריך. לא עוד בשבוע האחרון של אוגוסט אלא מה-30 ביולי ועד ה-2 באוגוסט.

החידוש השני הוא בניהול האומנותי. אחרי פרישתו של גוטפריד קיבל לידיו את המושכות אבישי כהן הבאסיסט. אחרי שהכין פסטיבל לא משכנע במיוחד בשנה שעברה פרש כהן מהניהול וזה נמסר לדובי לנץ (שמנהל כבר שנתיים את גרסת החורף של הפסטיבל) ולאלי דג'יברי. למרות שלפני כמה חודשים קראנו בעיתונות על קיצוץ תקציב הפסטיבל מ 1.5 מליוני ש"ח למליון ש"ח בלבד, הצליחו לנץ ודג'יברי להרים תוכנית מגוונת ומבטיחה, מעניינת מוזיקלית ומשופעת בשמות מוכרים. על כך מיד.

Geri Allen
החידוש השלישי הוא בשמות האולמות. כבר בתקופתו של אבישי כהן ירד מספר ה"אולמות" מארבעה לשלושה. הפעם הוחלט לשנות את שמותיהם של האולמות במחווה לאושיות הג'אז הישראלי: אהרל'ה קמינסקי, דני גוטפריד ואלברט פיאמנטה.

קני גארט
עד כאן סקירת החידושים. בואו נעבור לדבר על התוכנית. כמו בשנים קודמות, גם השנה התוכנית כוללת די הרבה הופעות שהן לא לגמרי ג'אז. תחת ניהולו של דובי לנץ לא מפתיע לשמוע הרבה הרכבים שינגנו מוסיקת עולם על סוגיה השונים ולא פחות משלושה זמרים ושלוש זמרות. אלם חובבי הג'אז לא יצאו מקופחים והתוכנית בהחלט נראית מבטיחה. ההבחנה בין הרכבי חו"ל להרכבים מקומיים נעשית קשה יותר עם השנים משום שרבים מן המוסיקאים המקומיים שינגנו השנה מתגוררים ופעולים בחו"ל (הקסלמן, עומר אביטל, עומר קליין). לכן קל יותר יהיה לי לחלק את המופעים לאלו שהם לגמרי ג'אז ולאלו שהם יותר מוסיקת עולם.

ג'אז נטו:

האלטיסט Kenny Garrett שיגיע בחמישיה, Christian McBride בטריו, החצוצרן Sean Jones בחמישיה (עם Orrin Evans בפסנתר), Geri Allen ברביעייה עם רקדן סטפס (?!), גלעד הקסלמן ברביעייה עם Mark Turner, רביעיית הבאסיסט דניאל עורי מארחת את הפסנתרן עומר קליין, הקלרניטן הרולד רובין יחגוג 80 באיחוד מחודש עם זוויות, הטריו YES עם עומר אביטל בבאס, Aaron Goldberg בפסנתר ועלי ג'קסון בתופים, והטריו של תומר בר (עם אורי קוטנר בבאס ועופרי נחמיה בתופים), שביעיית יובל כהן במחווה למלחין דוד זהבי.

Sean Joens, הוא דווקא לגמרי ג'אז
לא לגמרי ג'אז:

Craig Adams and New Orleans Voices שיעשו גוספל, הטריו הצרפתי  Minvielle, Suarez , Dufour (בכלי הקשה, אקורדיון וצ'לו), הבאסיסט Richard Bona וה- Mandekan Cubano שינגנו מוסיקה אפרו-קובאנית, הזמרת קרן מלכה (עם רע בר-נס הנפלא בתופים), רביעיית הזמרת Carmen Souza, הזמרת רות דולורס וייס תופיע בשמינייה, נגן כלי ההקשה ז'וקה פרפיניאן עם הרכב שכולל מוזיקאים מישראל, מברזיל וממרוקו. הם יבצעו מוסיקה מקורית ועיבודים למוזיקה של מלחינים ברזילאיים ידועים, גדי להבי ועדן לדין בדואט פסנתרנים צעירים, הראל שחר ואניסטר בפיוז'ן מזרח-מערב, דודו טסה והכוויתים בעקבות החיבור המקסים שיצר דודו טסה למוסיקה של דאוד (סבו של טסה) וסאלח אל כוויתי שהיו מהמוזיקאים המצליחים והחשובים בעיראק במחצית הראשונה של המאה העשרים.
אני מתכנן לרדת לאילת ליומיים האחרונים של הפסטיבל. מי מצטרף ?

 Geri Allen:




Kenny Garrett:




אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin