דפים

יום רביעי, 9 באוקטובר 2019

Stefano Bollani Plays Sacha Argov

מיד לאחר חול המועד סוכות, ב 22 ו 23 באוקטובר יגיע לארץ הפסנתרן האיטלקי Stefano Bollani. אני בטוח שרובכם מכירים אותו, כי זהו כבר ביקורו השמיני בארץ, וכמעט בכל פעם שהוא בא הפצרתי בכם ללכת.

Bollani הוא מוזיקאי ורסטילי שיכול לנגן הכל ומציג לצד טכניקה מסחררת וגישה מקורית מאד גם הרבה הומור. הוא התפרסם בהתחלה בעיקר לצדו של החצוצרן Enrico Rava, שאגב הופיע לפני חודש וחצי עם החמישייה שלו באילת באחת ההופעות הטובות של הפסטיבל, אבל מאז שיתופי הפעולה עם Rava כבר עברו הרבה שנים והוא הספיק לצאת לדרך עצמאית, להופיע בכל העולם ולהתארח בכל הפסטיבלים החשובים ולהקליט אינספור אלבומים תחת שמו בלייבלים שונים ובהרכבים שונים (מסולו ועד שיתופי פעולה עם תזמורות גדולות).

בפעם השלישית שלו בארץ, ב 2009, ניגן בולאני בחמישייה מחווה למלחין סשה ארגוב. ההופעה הזו, שהגה ניצן קרמר, מי שהיה המנהל האמנותי של סדרת הג'אז במשכן באותה תקופה, היתה כל כך מוצלחת שמאז בכל פעם שבולאני הגיע לארץ הוא שילב לפחות לחן אחד של ארגוב בהופעה. הלחנים המופלאים של סשה ארגוב קיבלו טיפול אוהב מידיו של הפסנתרן האיטלקי ומשהו שם התיישב בול במקום.

הנה וידאו שצולם מאחורי הקלעים, כשבולאני פגש את משפחתו של ארגוב:




עשר שנים לאחר ההופעה ההיא מגיע בולאני שוב לישראל לנגן, הפעם בסולו, שני קונצרטים שבמרכזם המוזיקה של סשה ארגוב. בהופעה הראשונה הוא ינגן גם סט שיוקדש למוזיקה של George Gershwin ואילו בהופעה השניה הוא ינגן גם סט שיוקדש למוזיקה ברזילאית. 

אם אתם אוהבים את המוזיקה של סשה ארגוב (אפשר שלא?), אם אתם אוהבים את בולאני ובטח ובטח אם עוד לא חוויתם את בולאני בהופעה חיה - אתם חייבים את זה לעצמכם. אגב, אם אתם חברים בקהילת הג'אז החברתית, חכו לניוזלטר שלנו בשבת ותקבלו קוד הנחה לרכישת הכרטיסים.
ואת הכי טוב שמרתי לסוף – מסתבר שההופעה ההיא בתל-אביב ב-2009 הוקלטה וממש לאחרונה היא יצאה לאור בלייבל איטלקי כחלק מקופסה של 20 אלבומים שבחר בולאני: עשרה מהם הם אלבומים שהקליט סטפאנו בולאני לאורך הקריירה שלו, ועשרה הם אלבומים של מוזיקאים שהשפיעו באופן משמעותי על בולאני ועל המוזיקה שלו. (קליק לקופסה)

והנה, במיוחד בשבילכם, שלושה קטעים מתוך אותה הופעה נפלאה (תודה לניצן קרמר):



2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

האזנתי ל3 הקטעים היטב. ברצף. פעמיים. כי נהניתי לאללה. תודה רבה לך ולמי שהקליט.

ניצן קרמר אמר/ה...

והנה ראיון עם בולאני לקראת המופעים.
https://www.youtube.com/watch?v=607QrxlYNEw
תודה יאיר על הפוסט ולהתראות בשבוע הבא.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin