דפים

יום שישי, 8 בנובמבר 2019

David Helbock in Tel-Aviv - 27.11.2019


יכול להיות שכבר שמעתם על הפסנתרן David Helbock. הוא היה בארץ לפני 3 שנים, בפסטיבל החורף בים האדום. אבל גם אם שמעתם אותו אז ובטח שאם לא – כדאי לכם להגיע להופעה שלו ב 27.11.2019 בטרמינל 4 במתחם התחנה בתל אביב.

הלבוק האוסטרי, שגדל תחת מסורת הג'אז האירופאית, מצוי בתהליך חיפוש תמידי. הוא מחפש צלילים, מנגינות, דרכי הבעה ומעל לכל – הוא מחפש לעורר את מאזיניו, לתת להם לחוות את הרגע ולגרום להם להתרגש.

מה שיפה אצל הלבוק זה שאין כללים. הוא יכול לנגן רגע אחד את שיא הקיטש וברגע שלאחריו לנגן בחוץ לגמרי. הכל הולך כל עוד המוזיקה דורשת את זה. הוא מערב המון סגנונות, גם מבחינת הקטעים שהוא בוחר וגם מבחינת אופן הביצוע. עד כדי כך שיש שיגידו שהמוזיקה שלו היא לא ממש ג'אז. יודעים מה? יכול להיות שהם צודקים. אבל דבר אחד בטוח: החוויה המוזיקלית שהלבוק מביא איתו. הוא פשוט אחד הפסנתרנים הכי מגוונים, מקוריים ומעניינים שיש היום. הוא מנגן מוזיקה מתוך סרטים, מוזיקה שמבוססת על מוזיקה קלאסית, מוזיקה מודרנית, סטנדרטים – מה לא.


קחו את שלושת האלבומים שהוציא בלייבל הנוכחי שלו, ACT. זה מתחיל באלבום טריו עם Raphael Preuschl בבאס יוקלילי ו Reinhold Schmölzer בתופים, שיצא ב 2016 ונקרא Into The Mystic, שהוא הכל חוץ ממה שהייתם מצפים מאלבום טריו. כבר באלבום הזה הוא חולק את אהבתו ל Star Wars ומנגן כמה וריאציות על נעימת הנושא, לצד נגינת סטנדרטים מקסימה כמו A Child Is Born. הוא משתמש באפקטים (בתוך הפסנתר ומחוצה לו) כדי להעצים את החוויה ולמרות שבדרך כלל אני סולד משילובי אפקטים – הלבוק פשוט יודע מה הוא עושה וזה נשמע טוב.





האלבום השני שהוציא הלבוק ב ACT יצא בשנת 2018  ונקרא Tour d`Horizon - from Brubeck to Zawinul והוא בעצם מסע אישי של הלבוק בעקבות גיבורי הפסנתר שלו, מ Dave Brubeck ועד Joe Zawinul, אבל בדרך הוא מבקר גם את  Esbjörn Svensson, Abdullah Ibrahim, Chick Corea, Keith Jarrett, Carla Bley, Herbie Hancock, Cedar Walton ו Bill Evans. גם זה אלבום טריו, אבל הוא ממש לא נשמע ככה, מכיוון שזה אינו טריו פסנתר עם באס ותופים אלא טריו שנקרא Random/Control שמנגנים ביחד על שלל כלים: Andreas Broger בכלי נשיפה מעץ (סקסופונים, קלרינטים, חליל) וכלי הקשה ו Johannes Bär בכלי נשיפה ממתכת (חצוצרה, פלוגלהורן, טובה, סוזאפון), דידג'רידו, אלקטרוניקה וכלי הקשה. הלבוק כבר הקליט איתם שני אלבומים מצויינים: Think Of Two ו Random/Control בלייבל Traumton.





האלבום האחרון שלו מוקדש כולו ללחנים של John Williams שכתב מוזיקה לעשרות סרטים, ביניהם: Star Wars, Superman, E.T., Harry Potter, שודדי התיבה האבודה, פארק היורה ורשימת שינדלר. זה אלבום סולו, די מיינסטרימי, בוודאי ביחס להקלטות עם Random/Control, אבל ניכר שהמוזיקה של Williams יקרה לליבו של הלבוק והוא לוקח אותה לסיבוב אישי מרתק.





בהופעה ב 27.11.2019 ינגן הלבוק, בסולו פסנתר, חומרים מתוך האלבומים Into The Mystic והמוזיקה של John Williams. תבואו, יהיה מעולה.

כרטיסים דרך קהילת הג'אז החברתית - בלינק הזה

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin