דפים

יום ראשון, 17 בנובמבר 2019

חשיפה בינלאומית לג'אז / סדרת הג'אז החדשה בשטריקר


כמדי שנה, חודשים נובמבר-דצמבר גדושים אירועים ופסטיבלים. הקרובים שבהם, מתחילים כבר השבוע:


הראשון - פסטיבל החשיפה הבינלאומית המתקיים זו השנה העשירית בירושלים ובתל אביב. מטרת הפסטיבל לאפשר חשיפה של הרכבים ישראליים לאנשי תעשיית המוזיקה (מפיקים, מנהלי פסטיבלים, כתבי מוזיקה וכד') מכל העולם. 

מדי שנה הפסטיבל מארח עשרות אנשי מפתח מחו"ל לארבעה ימים אינטנסיביים של מיטב הג'אז ומוזיקת העולם שיש לישראל להציע, וכידוע – יש לנו הרבה מאד מה להציע. ה"חשיפה הבינלאומית" הוכיחה את עצמה כאפקטיבית במיוחד בדרך להופעות בחו"ל, ומדי שנה מתחרים מאות מוזיקאים על הזכות להשתתף בה ולהופיע בפני האורחים. 

מטבע הדברים, התכנית האומנותית סופר מגוונת: אבישי כהן והביג וישס, סאנדמן, אנדלושס, ספי ציזלינג, נטע אלקיים, יותם בן אור, אמיר גבירצמן, מארק אליהו, איתי קריס ועומרי מור, ישי אפטרמן, רון מיניס, LIRAZ, דניאל זמיר עם שלוש, Jewish Monkeys, Funk’n’Stein, Anna RF, האורקסטרה, אדם בן עזרא, הדר נויברג ואוליביה טרומר, מוזאיקו, חמישיית שי חזן, גילי יאלו.




פסטיבל החשיפה לג'אז ולמוזיקת עולם יתקיים בין התאריכים 20-23 בנובמבר, מחירי הכרטיסים נמוכים למדי כך שזו הזדמנות מצוינת להתעדכן במה שקורה בסצינה הישראלית.

כל הפרטים בקישור



השני – סדרה חדשה בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה ברחוב שטריקר בתל-אביב. "שטריקר" מהווה בית למרכז להוראת הג'אז,  מחלקה נפלאה המרביצה את תורת הג'אז בתלמידים רבים המגיעים מכל הארץ:  מנוער ועד בוגרים וכוללת גם תכנית אקדמית בשיתוף ה New School בניו יורק.  המרכז להוראת ג'אז, בהנהלת יובל כהן, נוהג להביא מדי שנה אמן אורח לשבוע של שיעורים וסדנאות לתלמידי המרכז ושיאו של הביקור הוא הופעה משותפת של האורח עם הביג בנד המצוין של תלמידי התכנית האקדמית.

השנה החליטו לעלות מדרגה והם מכינים סדרה של 4 הופעות בשם "Small Band, Big Band" שבמסגרתה יתארחו אמנים (גם מהארץ וגם מחו"ל) להופעה שתכלול סט אחד בהרכב קטן וסט שני עם הביג בנד. בנוסף יקיימו האורחים מפגש פתוח יום לפני ההופעה בו יתאפשר לקהל לפגוש את האמן, לשאול שאלות ולשוחח עמו.

האורחת הראשונה, תהיה נגנית הקלרינט והסקסופון הנפלאה - ענת כהן. המוזיקה של ענת מגוונת מאד ונעה בעיקר בין ג'אז למוזיקה ברזילאית. היא ללא ספק נגנית הקלרינט המובילה בעולם הג'אז ומופיעה ומקליטה תדיר עם טובי המוזיקאים בעולם. לפני כשנה וחצי יצא אלבום עם הופעה חיה שלה בדואט עם הפסנתרן פרד הרש, בהופעה בקליפורניה ב 2016 וממש לאחרונה יצא אלבום נוסף של העשירייה שלה, עם עיבודים נהדרים של עודד לב ארי, להרכב מאד בלתי שגרתי של עשרה נגנים.

מעבר להיותה באמת מוזיקאית ונגנית מעולה היא גם אדם מקסים ומצליחה להביא המון אופי לתוך הנגינה שלה. המפגש עמה יתקיים ביום רביעי 20.11.2019 וההופעה (חלק ראשון עם גלעד הקסלמן, גלעד אברו ואלון בנימיני וחלק שני עם הביג בנד) תתקיים למחרת, ביום חמישי 21.11.2019 בקונסרבטוריון "שטריקר".







בשלושת הקונצרטים הבאים בסדרה יתארחו אהרל'ה קמינסקי ודור המייסדים של הג'אז הישראלי (אלברט פיאמנטה, ממלו גאיטינופולוס, דני גוטפריד, אלי מגן ואהרל'ה קמינסקי) ב 22-23 בינואר 2020; הפסנתרן Benny Green והמתופף Joe Fransworth ב 18-19 במרץ 2020 והפסנתרן (המכשף !) ניתאי הרשקוביץ' ב 10-11 ביוני 2020.

כל הפרטים בקישור   

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin