דפים

יום שבת, 2 בינואר 2016

Tom Harrell and Colors Of A Dream 2 in Israel - 8.1.2016

Tom Harrell
נגן החצוצרה והפלוגלהורן Tom Harrell פעיל בסצנת הג'אז למעלה מארבעים שנה. הוא מוסיקאי עתיר פרסים והשתתף בהקלטות בלמעלה מ 250 אלבומים, בעבר הופיע והקליט עם Woody Herman, Horace Silver, Lee Konitz, Bill Evans, Charlie Haden, Joe Lovano, Phil Woods ועוד רבים. בשנים האחרונות הוא בעיקר מנהיג הרכבים משלו שמנגנים את המוסיקה המקורית שהוא מלחין.

Harrell החל לנגן בחצוצרה בגיל 8. בגיל 18, עת היה בקולג', הוא ניסה להתאבד עקב קולות פנימיים ששמע שהורו לו לקפוץ מן החלון. Harrell קפץ והחלון נשבר אך למרבה המזל גם מנע ממנו ליפול החוצה. Harrell אובחן כלוקה בסכיזופרניה פרנואידית ומאז ועד היום הוא מטופל קבוע בתרופות מאזנות. חרף מחלתו, בזכות התרופות והודות לשגרה יומיומית מוקפדת של אימון בחצוצרה והלחנה הוא מצליח לתפקד באופן כמעט נורמלי, כאשר הקושי המרכזי שהוא נתקל בו הוא יכולתו לתקשר עם אנשים אחרים. אף על פי כן, המוסיקה מהווה שדה בטוח מבחינתו, והוא מרבה להקליט ולהופיע.

למה אני מספר לכם את כל זה? כי כשרואים את Harrell בהופעה קשה להתעלם מהתנהגותו. לעיתים הוא חובש משקפי שמש כהים שמסתירים את עיניו. התקשורת שלו עם סביבתו היא מינימלית וכשהוא לא מנגן הוא עומד, נטוע במקומו, ראשו מוטה מטה והוא נראה כמנותק לגמרי מסביבתו. כל זה משתנה כשהוא מקרב את החצוצרה לפיו ומתחיל לנגן. או אז הוא הופך לאדם אחר. בטוח בעצמו, פורח, מלא רעיונות ומלודיות מקוריות, וחצוצרן מצויין.

Harrell עצמו אמר פעם שאינו יודע האם זה הוא שמנגן בחצוצרה או שזו החצוצרה שמנגנת בו. לדבריו, דווקא הבידוד החברתי התמידי שהוא מצוי בו מכריח אותו להיות מאד מחובר לעצמו ולמוסיקה הפנימית שבוערת בו. זה בהחלט ניכר בנגינתו ובמוסיקה שהוא מלחין. כשרואים אותו בהופעה מבינים לגמרי על מה הוא מדבר.

ביום שישי הקרוב (8.1.2016) יגיע Tom Harrell להופעה אחת בישראל, במשכן לאומנויות הבמה בתל-אביב. ההרכב שיגיע כולל את Jaleel Shaw באלט, Waynne Escoffery בטנור, Lionel Lueke בגיטרה, Ugonna Okegwo בבאס, ו Jonathan Blake בתופים. 

ההרכב נקרא "Colors Of A Dream 2" והוא למעשה הדור השני של ההרכב Colors Of A Dream שהקליט גם אלבום בשם זה לפני שנתיים. בהרכב המקורי ניגנה Espranza Spaulding בבאס שני ובדור השני של ההרכב מחליף אותה Lueke בגיטרה.

רוצים לשמוע? הנה וידאו של הופעה של ההרכב המקורי (עם שני הבאסים) בפסטיבל הג'אז באיווה 2014:

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin