דפים

יום רביעי, 12 בינואר 2011

פסטיבל הג'אז תל אביב: 15 עד 18 בפברואר 2011


השנה יערך פסטיבל הג'אז של תל-אביב במשך ארבעה ימים בין התאריכים 15-18 בפברואר.

הנה חשיפה ראשונה של המופעים (באדיבותו של ברק ויס):

הזמרת הנפלאה Dee Alexander תגיע משיקגו בראש הקוורטט שלה. בפסטיבל די תגיש 2 תוכניות שונות: האחת נושאה אלבומה האחרון Wild is the Wind והשנייה - עיבודים לשירים המזוהים עם נינה סימון ודיינה וושינגטון.





החצוצרן והמעבד Steven Bernstein יגיע לראשונה לישראל. ברנסטין מנהיג את ה-Sexmob שאתם ודאי מכירים, אבל כאן הוא יופיע עם הרכב Diaspora Soul שלו (הראשון בסדרת ה-Diaspora שלו בלייבל "צדיק" של זורן). השביעייה שלו מבצעת עיבודים מלהיבים במקצבים קובניים ופ'אנקיים ללחנים יהודיים מוכרים כ"מעוז צור" מה נשתנה" "שלח נא את עמי" ועוד. ברנסטין יגיע יחד עם עוד 3 מוסיקאים מובילים מסצינת צדיק ובהם הטנור Paul Shapiro המנהיג של Midnight Minyan והמתופף הקובני רוברטו רודריגז. אל הארבעה יצטרפו עוד שלושה מוסיקאים ישראלים בכירים לשביעייה לוהטת...


האלטיסט המבריק, Jaleel Shaw, מוכר ודאי לכולכם. הוא חבר קבוע ברביעייה של רוי היינס וכוכב עולה בשמי ניו יורק. אל ג'ליל יצטרף הטריו של George Colligan – אחד הפסנתרנים הכי מוערכים בניו יורק כלידר וכסיידמן. יתר חברי הטריו ממש לא קוטלי קנים: בוריס קוזלוב ודונלד אדוארדס. ארבעתם, אגב, מנגנים במינגוס ביג בנד ובמינגוס דיינסטי. הטריו של ג'ורג' קוליגן יופיע גם במופע נוסף בפסטיבל – והפעם טריו פסנתר נטו.






טיוב של קוליגן:




Tigran Hamasyan
הארמני יגיע בראש הטריו האמריקאי שלו (כולל את המתופף מארק ג'וליאנה). רבות דוסקס כאן על טיגראן בשנים האחרונות - על הוירטואוזיות שלו, על השילוב של מוסיקה ארמנית במוסיקה שלו וכו' - והנה סוף סוף נוכל לשמוע אותו בלייב. חלק מהקטעים שלו יהיו קטעי סולו מאלבומו האחרון שעומד לצאת באירופה ממש לפני הופעתו אצלנו.



אחרונה חביבה, החלילנית המופלאה Nicole Mitchell שתגיע בראש הטריו המופלא לא פחות שלה - Indigo Trio עם חמיד דרייק והריסון באנקהד. מי שאוהב פרי ג'אז הרפתקן איכותי אך באותה מידה מלודיוקומוניקטיבי – זו ההופעה בשבילו.




כעת למופעים המתקיימים באולם הקטן של הסינמטק ולמופע הישראלי "המרכזי":

חמישיית עדן ברקת

הבריטוניסט הצעיר עדן ברקת הפך במהירות לבחירה הראשונה של כל הרכב ג'אז המחפש נגן בריטון. החמישייה אותה מנהיג ברקת פועלת יחד זה למעלה משנתיים ועובדת באינטנסיביות על לחנים מקוריים ולחני ג'אז ידועים והכל בעיבודים מיוחדים ומקוריים הכתובים לשלושה כלי נשיפה (טנור-טרומבון-בריטון) וחטיבת קצב משוללת כלי הרמוני.


עפר פלד- אררט

הנשפן והמלחין עפר פלד הוא מהמובילים בישראל בתחום הג'אז האתני. בפרוייקט החדש שלו "אררט", פלד וחבורת נגניו משלבים מוסיקה ערבית, טורקית, צוענית, אפריקאית, תימנית והודית עם ג'אז מודרני ולחנים מקוריים.

פלד, נגן מבוקש אצל אומנים מתחומים שונים – מיהודית רביץ ואייל גולן ועד אבי ליבוביץ והגרובתרון, נסע והשתלם בכל רחבי העולם בסגנונות מוסיקליים שונים, ובשנים האחרונות מתמקד בליטוש סגנונו המוסיקלי הייחודי המושפע מכל אשר למד וניגן במסעות אלה.
הנגנים של "אררט" משתמשים בערב זה בקשת צבעונית של כלים, חלקם כלי נגינה המאפיינים את הג'אז, חלקם כלים אותנטיים עממיים ויוצרים ג'אז אתני משובח ומגוון.


האנסמבל של עופר שפירא מארח את ממלו גיטנופולוס

הסקסופוניסט והמלחין עופר שפירא בהופעת בכורה כמנהיג הרכב בפסטיבל הג'אז של תל אביב יציג את לחניו ועיבודיו העשירים להרכב הכולל בחזית הבמה ארבעה כלי נשיפה. האנסמבל גם יארח את המוזיקאי הבינלאומי הוותיק ממלו גייטנופוליס.

רוב החומרים שינוגנו במופע מתבססים על חומרים מתוך דיסק הבכורה של שפירא ‘Two Views' שיצא לא מכבר בהשתתפותו של נגן הבריטון המעולה גארי סמוליאן איתו הקליט באחד מלילות פסטיבל ג'אז תל אביב בשנה שעברה.



רביעיית עינב עם טיגראן האמאסיאן

הסקסופוניסט והמלחין שאולי עינב עושה חיל בשנים האחרונות בסצינת הג'אז של ניו יורק. אלבומו השני opus one, עליו מבוסס המופע, יצא לפני מספר חודשים בלייבל הצרפתי הבינלאומי האיכותי music plus loin .

עינב והפסנתרן הבינלאומי טיגראן האמאסיאן שניגנו בעבר בניו יורק, יופיעו יחדיו בפעם הראשונה בפסטיבל בינלאומי.



אלברט בגר וחמיד דרייק Fire from within

כשש שנים לאחר המפגש המוזיקאלי הראשון בין אלברט בגר לחמיד דרייק, יעלו השניים בפעם הראשונה על במת הפסטיבל לדואט. אתם לא צריכים אותי כדי לדעת שמדובר באירוע חד פעמי שצפויים בו רגעים מהפנטים לא מעטים.


איילת רוז גוטליב- בצידי דרכים + אורח מיוחד: אלון אולארצ'יק

הזמרת והמלחינה איילת רוז גוטליב שבה זה לא מכבר לארץ לאחר שהות רבת שנים בניו יורק. גוטליב משלבת ביצירתה אלמנטים רבים מעולמות מוזיקליים מגוונים החל מג'אז דרך חזנות אוונגרד, מוזיקה קלאסית ושירת המזרח ומשתמשת בקולה לא רק כקול אלא גם ככלי נגינה.היא שיתפה פעולה במהלך הקריירה עם ג'ון זורן, ג'ו לובאנו ובובי מקפרין והוציאה 4 אלבומים שזכו לשבחי הביקורת.


במופע ב"צידי דרכים" מבצעת גוטליב לחנים מקוריים שלה לשירי משוררים כגון אגי משעול, נתן זך ויהודה עמיחי. לביצוע חלק מהשירים יצטרף אליה אלון אולארצ'יק.


שלישיית דני אדלר – Back Home ine Tel Aviv

הגיטריסט דני אדלר, יליד תל אביב ותושב יו יורק בחצי יובל השנים האחרון זוכה בשנים האחרונות לעדנה בסצינת הג'אז, במיוחד אחרי שני אלבומיו האחרונים בהם הופיעו הטנור גרנט סטוארט והאורגניסט ג'ואי דפרנצ'סקו. אדלר יבצע סטנדרטים וקטעים מקוריים שלו בטריו עם טל רונן ואמיר ברסלר.



שלישיית אריק שטראוס- back from Paris

הפסנתרן הוותיק אריק שטראוס חזר ארצה לאחר שהות בת כמה חודשים בקריית האומנים בפריז שם הלחין חומר חדש פרי עטו אותו הקליט בליווי מוזיקאים מפריז. בפסטיבל יציגו הטריו של שטראוס את החומרים החדשים לצד עיבודיו המקוריים לסטנדרטים ידועים.

ואיך אפשר בלי לשלם את המס...


תזמורת הג'אז של תל אביב מארחת את אפרת גוש

אפרת גוש היא אחת הזמרות המרתקות והמקוריות ביותר בנוף המוזיקה הישראלי. קולה ואישיותה המיוחדים של אפרת מאפשרים לה לחצות גבולות בין סגנונות שונים החל ברוק דרך מוזיקה לטינית וכלה בג'אז ובמוזיקת נשמה.

יחד עם תזמורת הג'אז של תל אביב בראשותו של עמיקם קימלמן, גוש תבצע סטנדרטים אמריקאים, שנסונים צרפתיים ועיבודי ג'אז לחלק מלהיטיה.

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin