דפים

יום ראשון, 1 בפברואר 2009

פסטיבל הג'אז תל-אביב: 24-27 פברואר 2009


סוף סוף הוא מגיע. פסטיבל הג'אז של תל אביב. הפעם החגיגה גדולה מתמיד כי הפסטיבל הזה הוא ה- 20 במספר ולכבוד המאורע החגיגי התארך הפסטיבל ביום אחד והוא יימשך ארבעה ימים במקום שלושה וגם התייצבות האורחים מחו"ל מרשימה ומגוונת.

הפסטיבל ייפתח ביום שלישי, 24.2.2009, בזוג הופעות בעלות פוטנציאל גבוה במיוחד שיתקיימו במשכן לאומנויות הבמה ("בית האופרה"). ההופעה הראשונה היא הופעת החמישייה של הסקסופוניסט הווירטואוז James Carter מלווה ב Dwight Adams בחצוצרה, Gerard Gibbs בפסנתר, Ralphe Armstrong בבאס ו Leonard King בתופים. ההופעה השניה היא הופעת מחווה לחצוצרן Lee Morgan בהשתתפות שני חצוצרנים: David Weiss ו Jermey Pelt ולצידם שני נגני הטנור הענקיים Billy Harper (שהפך אורח קבוע בפסטיבל) ו Bennie Maupin (שניהם ניגנו עם Morgan בהקלטותיו האחרונות בלייבל Blue Note), George Cables בפסנתר, Dwayne Burno בבאס ו Billy Hart בתופים.

למחרת יעבור הפסטיבל למשכנו הקבוע – הסינמטק, שם יתקיימו ההופעות בימים רביעי עד שישי (25 עד 27 בפברואר). במהלך שלושת הימים תוכלו לשמוע את הופעותיהם הבאות של האמנים האורחים: שלישיית האורגן של James Carter, חמישיית Jermey Pelt (שתיהן ברביעי) את George Cables בטריו (חמישי) ואת החלילן James Newton עם שלישיית אלברט בגר (שישי).

אמנים ומוסיקאים מקומיים (גם כאלה שרוב הזמן נמצאים בחו"ל) זוכים לחשיפה מכובדת ביותר בתמהיל מעניין במיוחד.

כך ברביעי תופיע הזמרת יעלה באלין בחמישייה, ותופיע חמישיית נגן הגיטרה מישל שגראוי.

ביום חמישי יופיעו הפסנתרן תומר בר (שיחגוג את צאת אלבומו השני) ויארח את דניאל סלומון ואורחים נוספים, רביעיית מל רוזנברג עם החצוצרן ייבגני וריסוצקי תנגן מחווה ל Chet Baker, ובסוף היום רבעיית החצוצרן יואב עמיצור.

בשישי יתקיימו ההופעות של הפסנתרן עומר קליין המארח את יהודית רביץ, הופעתו של החלילן מתן קליין בה הוא מנגן מוסיקה ברזילאית בהרכב של רביעייה . בנוסף יופיע רמי פורטיס (?!) במופע מיוחד ושלישיית הפסנתרן זהר כחילה במחווה לנעמי שמר.

כבכל שנה, גם השנה יתקיימו מופעים חופשיים באכסדרה: רביעיית הפסנתרן ארי ערב עם הזמרת תמי קלי ב"שירים תל אביביים" (בשלישי - במשכן) חמישיית אורי ברכה (רביעי) חמישיית יעקב אמר ורוברט אנצ'יפולובסקי (חמישי) חמישיית "הרובע הצרפתי" במחווה לסקסופוניסט Sidney Bechet (שישי).

וביום שישי בצהריים – הפניניג חגיגי ברחבת הסינמטק עם תזמורת הג'אז של תל-אביב בניצוחו של עמיקם קימלמן וההרכב Good Time Jazz בהנהגתו של ז'אק סאני.

קישור לאתר הפסטיבל.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום,

הגעתי לאתר שלך מחיפוש ג'אז בגוגל, בעיקר ספרות ג'אז.

אני די מתחיל בתחום, ואני מחפש ספר שסוקר את המוזיקה הזו משירי העבדים ועד לשנות ה90 המוקדמות (נניח, כי נראה לי ששם זה נעצר רשמית, לא?)...

אני רק מעוניין לדעת מי זה מי, כדי לשמוע אותם ולקבל תמונה כללית, יש לך המלצה?

יאיר שפיגל אמר/ה...

Ted Gioia / The History Of Jazz
===============================
אם אתה מוכן להשקיע את הזמן והמאמץ בקריאת ספר "רציני" על הנושא - לספר הנ"ל אין שני, לדעתי. הוא יסדר לך את הדברים באופן כרונולוגי, יספר לך על המוסיקאים הבולטים שעיצבו את הג'אז בכל אחת מן התקופות ובעיקר יגרום לך ללכת לחקור ולשמוע במו אזניך על מה כל המהומה.
לא ספר יקר, ושווה כל שקל (או דולר במקרה הזה) שתשלם עליו.
http://www.amazon.com/History-Jazz-Ted-Gioia/dp/019512653X/ref=sr_11_1?ie=UTF8&qid=1234023806&sr=11-1
מקווה שעזרתי.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin