דפים

יום שבת, 7 בנובמבר 2015

הג'ז בישראל - אירוע ההשקה

אלי מגן ועדנה גורן
הספר "הג'ז בישראל – 50 השנים הראשונות" של יאיר דגן (הוצאת סטימצקי) מביא את סיפורם של הג'אז בישראל ושל המוסיקאים שפעלו בסצנת הג'אז בישראל בשלל סיפורים, ביוגרפיות, תמונות, עטיפות תקליטים, כרזות, כתבות מגזינים, גזרי עיתונים, מודעות ואפילו בקטעי מוסיקה שהועלו לערוץ ה YouTube של הספר, אליהם מפנה הספר בנקודות המתאימות.

דיברתי עם כמה אנשים שהיו שם, באותם מועדונים, באותה תקופה, ועיניהם נצצו בערגה כשסיפרו על הספר שכתב דגן. הוא הצליח לשרטט תמונה אמינה ומפורטת של סצנת הג'אז הישראלית משנות ה-30 ועד שנות ה-80 של המאה הקודמת. לדברי דגן עצמו הוא ראה את הצורך בכתיבת הספר כשנוכח שהדור הצעיר של המוסיקאים אינו מכיר את מורשת הג'אז הישראלי וכי אין למעשה שום מקור המאגד את כל המידע במקום אחד.

ז'ק סאני

דני גוטפריד
אלברט פיאמנטה
אם שמות כמו מל קלר, פיסי אושרוביץ', זיגי סקרבניק, סטו הכהן, צבי קרן (כולם נמנים על דור המייסדים) אינם מוכרים לכם או ששמעתם את השמות אבל אינכם בטוחים במי מדובר – זהו בדיוק הספר שיעשה לכם סדר.

מימין לשמאל: ממלו גאיטנופולוס, יובל כהן, ג'ס קורן, מרטון קם, וירון גוטפריד
בצהרי יום שישי נערך אירוע ההשקה לספר ב"בית היוצר" בנמל תל-אביב. לאחר דברי תודה קצרים מפיו של יאיר דגן, עלו בזה אחר זה לג'אם סשן נדיר כמה מן השחקנים הבולטים והמוכשרים ביותר של סצנת הג'אז הישראלית: אלי מגן, אהרל'ה קמינסקי, דני גוטפריד (שגם חגג יום הולדת), אלברט פיאמנטה, עדנה גורן, יוסי 'פפו' לוי, ג'ימי לויד, מרטון קם, ז'ק סאני, אברהם פלדר, ממלו גאיטנופולוס, ג'ס קורן, וגם נציגים מהדורות הצעירים יותר: רוני הולן, יובל כהן, סיימון סטאר וירון גוטפריד.






קשה לחשוב על אירוע הולם יותר להשקת הספר מאשר מפגש מוסיקלי כזה, "ג'אם סשן בסגנון בר-ברים" כפי שהגדיר אותו יאיר דגן, וגם אני, שמפאת גילי לא זכיתי לשמוע את הצלילים בבר-ברים האגדי, הרגשתי לכמה שעות שאני לגמרי שם.

אהרל'ה קמינסקי

שלא במפתיע, פגשתי שם גם את ידידי הצלם אברהם קביליו, שמאז שנות ה-70 הוא מתעד באהבה את סצנת הג'אז, ואשר חלק גדול מהתמונות בספר צולמו על ידיו, והוא נאות לחלוק עמי (ועמכם) מספר תמונות מן האירוע. כל התמונות בפוסט זה הן שלו.

ג'ס קורן וירון גוטפריד

מימין לשמאל: ממלו גאיטנופולוס, יובל כהן, מרטון קם, ג'ס קורן וירון גוטפריד

המחבר המאושר - יאיר דגן

שבת שלום.

2 תגובות:

EC אמר/ה...

כל הכבוד יאיר,
על העבודה המאומצת והמדוקדקת, על המקום שאתה נותן לאומני הגז בארץ ועל ספר מעניין לקריאה.

יאיר שפיגל אמר/ה...

תודה רבה, אבל לא אני המחבר. זה יאיר אחר (דגן).

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin