דפים

יום שני, 13 באוקטובר 2014

Black Jazz Records

בתחילת שנות ה-70, על רקע פריחת תנועות ה Black Power וה- Black Pride, הקימו Dick Schory והפסנתרן Gene Russell את הלייבל  Black Jazz Records, שהתמחה במוסיקת ג'אז אפריקאית ספיריטואלית.

הלייבל פעל בחוף המזרחי במשך 6 שנים והוצאו בו 21 אלבומים (למעשה הדיסקוגרפיה של Black Jazz מתחילה ב BJ/01 ומסתיימת ב BJ/22 אולם אין איש יודע מה עלה בגורלו של BJ/13 ואם בכלל היה קיים...).











כמו בלייבלים אחרים, גם כאן היה גרעין של מוסיקאים שהקליטו עבור הלייבל והשתתפו בהקלטות של חבריהם האחרים ללייבל, מה שתרם ליצירת סאונד אופייני ללייבל. בין המוסיקאים הבולטים שהקליטו ב Black Jazz נמנו Gene Russell (פסנתר), Walter Bishop Jr. (פסנתר וקלידים), Chester Thompson (אורגן), Doug Carn (פסנתר, קלידים ואורגן), Rudolph Johnson (סקסופון), Calvin Keys (גיטרה), Henry Franklin (באס), Jean Carn (אשתו של Doug Carn, שירה), Kellee Paterson (שירה).


רובם אמנם שמות לא מוכרים אבל לבד מהמוסיקאים הללו אפשר למצוא גם שמות מוכרים יותר כמו woody Shaw ו Harold Vick (באלבום Coral Keys של Walter Bishop Jr.), Charles Tolliver (באלבום Spirit Of New Land של Doug Carn), Ari Brown ו Frank Gordon (באלבומים Hear, Sense and Feel ו Mirage של ההרכב The Awakening), Kirk Lightsy (באלבום The Second Coming של Rudolph Johnson, באלבום The Skipper At Home  של Henry Franklin, באלבום Proceed With Caution של Calvin Keys ובאלבום Second Wave של Roland Haynes ), Rene McLean (באלבום Revelation של Doug Carn).



המוסיקה נעה בין Soul, Groove, Funk שחור לג'אז בועט יותר בסגנון Strata-East. חלק מהאלבומים אינסטרומנטליים בלבד וחלקם כולל שירה אבל אפילו אני, שלא מתחבר ל Vocal, מודה שזה לא הפריע לי באלבומים כמו Infant Eyes של Doug Carn:


חוץ מהסאונד האופייני של הלייבל, הקפידו ב Black Jazz גם על קו עיצובי גרפי אחיד לעטיפות, שכלל עטיפה שחורה ותמונה בשחור לבן במרכזה.

בתחילת שנות התשעים רכש James Hardge את הלייבל ובשנת 2011, במהלך שהרים לא מעט גבות, פרסם אותו למכירה ב Craig’s List עבור 285,000$. הסיפור המלא מובא כאן וכאן.

האלבומים האהובים עלי מתוך המבחר של Black Jazz הם האלבומים של ההרכב The Awakening, Henry Franklin, Calvin Keys, Gene Russell וכמובן אלו של Walter Bishop Jr..

באתר הרשמי של Black Jazz, אפשר להאזין לדוגמיות של כל הקטעים מכל האלבומים. שווה נבירה.
ויש גם אתר מחווה מושקע המוקדש ל Black Jazz.





אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin