דפים

יום חמישי, 20 במאי 2010

Hank Jones - RIP


ב- 16 במאי 2010 הלך לעולמו אחד מאחרוני הענקים של דור הבי-בופ: הפסנתרן בן ה-91 Hank Jones. אדם בעל נשמה ענקית ומוזיקאי מעולה שהצליח להישאר מרענן ומרגש גם 60 שנה אחרי מהפיכת הבי-בופ.

Hank, אחיהם הבוגר של החצוצרן Thad Jones ושל המתופף Elvin Jones, התחיל לנגן בגיל צעיר ובאמצע שנות ה- 40 של המאה הקודמת הגיע לניו-יורק ונחשף למוסיקת הבי-בופ שעשתה אז את צעדיה הראשונים.

Hank Jones שהתאהב בסגנון החדשני והמתוחכם הצליח לאמץ אותו במהירות ולהגיע להבעה אישית מתוחכמת ואינטיליגנטית שליוותה אותו לאורך הקריירה הארוכה שלו. הוא שלט ביד רמה בכל האספקטים ההרמוניים החדשניים שהציעה שפת הבי-בופ ונודע כ sideman מוכשר ומבוקש מאד אך מה שייחד אותו מכל פסנתרני הבי-בופ האחרים בני דורו היה הדגש הרב שנתן למלודיות והיכולת שלו להוציא החוצה מכל standard את השיר שבו, גם כשניגן במהירות מסחררת.

Hank Jones השתתף במאות הקלטות ובין שלל הקלטותיו ניתן למצוא הקלטות עם Charlie Parker, John Coltrane, Miles Davis, Coleman Hawkins, Wes Montgomery, Cannonball Adderley, Dexter Gordon, Jacky Mclean, Ella Fitzgerald, Ron Carter, Joe Lovano, Charlie Haden ועוד.

בשנת 1975 הקים את ההרכב Great Jazz Trio עימו הופיע ממש עד מותו. הצלע הקבועה היחידה בהרכב היתה Hank Jones כשלצידו הופיעו מתופפים ובאסיסטים מהשורה הראשונה כמו: Ron Carter, Tony Williams, Buster Williams, Jimmy Cobb, Eddie Gomez, Al Foster, Mads Vinding, Billy Hart, Roy Haynes, Jack DeJohnette , Elvin Jones.

לזכרו של Hank Jones, הנה קטעים מהופעתו במועדון ה Blue Note בטוקיו לפני כשנתיים עם אחת הגרסאות האחרונות ל Great Jazz Trio. הפעם מנגנים David Wong בבאס ו Billy Kilson בתופים. מקווה שתאהבו.

(לא לשכוח לכבות את הנגן בצד שמאל למעלה)









תגובה 1:

עברי לידר אמר/ה...

מודה שלא מכירה את אושיית הג'אז הזאת, מצטערת שכך. והנני כן חובבת ג'אז מושבעת. יש משהו מרגיע,מרגש,מסעיר במוסיקת ג'אז. אם אני צריכה להירגע, לשכוח מחבלי מהלך היום, לעשות תרפיה עצמית אפנה למוסיקה הזאת. יש גם משהו מלהיב ומרגש בעיניי במוסיקה הזאת שמזכיר את שנות ה30 של המאה שעברה, זהו משהו מרגש ומלהיב.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin