דפים

יום שישי, 9 בספטמבר 2016

פסטיבל הג'אז הבינלאומי השני ביפו: 15-17 בספטמבר 2016

בשבוע הבא  (15-17 בספטמבר) יערך, זו הפעם השניה פסטיבל הג'אז הבינלאומי במרכז תרבות מנדל, יפו. הפסטיבל שנוסד על ידי עמיקם קימלמן יכלול 12 הופעות (ועוד שני ג'אם סשנים) בהם ישתפו פעולה מוסיקאים אורחים מחו"ל עם מוסיקאים מקומיים שינגנו שלל מחוות למלחינים האמריקאיים הגדולים (אלה שהשירים שכתבו הפכו לסטנדרטים: רוג'רס והארט, קול פורטר, הוגי קראמייקל) ולמבצעים ומלחינים מפנתיאון הג'אז (דיוק אלינגטון, אנטוניו קרלוס ג'ובים, ת'לוניוס מונק, הוראס סילבר, וויין שורטר, ג'אקו פסטוריוס).

האולמות קטנים יחסית ולחלק מן ההופעות כבר אזלו הכרטיסים, אז למה אתם מחכים ?



Sonny Stitt. צילום: בוב רוזנבאום
בנוסף, השנה תתקיים במקביל לפסטיבל גם תערוכת צילומים של מיטב צלמי הג'אז בארץ. למי שאינו יודע, יש לא מעט כאלה, ואהבתם הבלתי מתפשרת לג'אז ניכרת היטב בתמונותיהם. עד כה זכו להנות מהתמונות בעיקר מי שביקרו בדפי הפייסבוק של אותם צלמים (ולא לכולם יש חשבון פייסבוק) אבל הנה הזדמנות לראות את התמונות מודפסות, מוצגות על הכתלים ומקבלות את הכבוד המגיע להן.

את התערוכה אוצר צלם נהדר ואיש מקסים, יוסי צבקר, שהוא גם הצלם של בית האופרה הישראלית. יוסי מביא איתו מקצוענות אמיתית ונקודת המבט הייחודית שלו מניבה תמונות נפלאות שמצליחות ללכוד רגעים קטנים גם לפני וגם מאחורי הקלעים ולהעביר לצופה חוויה שהיא לא רק אסתטית אלא כמעט מוסיקלית.

עם הצלמים שתמונותיהם תשתתפנה בתערוכה נמנים: אברהם קביליו, נעמי גנגי, יוסי צבקר, בוב רוזנבאום, פטר ויט, דיגי דקל, עידו הלוי, מרגלית חרסונסקי וויקטור מופרפוטו. כל מי שנכח בהופעות ג'אז בארץ בשנים האחרונות בוודאי נתקל בהם, באותן צלליות שמתגנבות בשקט בחשכת האולם, מטפסים על הפיגומים בצדי הבמה, זוחלים על רצפות האולמות, סוחבים ציוד כבד על כתפיהם והכל כדי לתפוס רגע אחד נדיר ולהנציח אותו במצלמתם. בואו לראות יהיה מדהים.

התערוכה תתקיים במשך ימי הפסטיבל ותמשך עד ה-30 בספטמבר. 

אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin