דפים

יום רביעי, 9 במרץ 2016

Happy Birthday - Herschel Evans

Herschel Evans 1909-1939
היום לפני 107 שנים נולד Herschel Evans, נגן הסקסופון טנור שהתפרסם בזכות נגינתו ב Big Band של Count Basie בין השנים 1936-1939 לצדו של Lester Young.

Herschel Evans נפטר חודש לפני הגיעו לגיל 30 כתוצאה ממחלת לב, שלושה ימים לאחר שהתמוטט באמצע הופעה עם הביג בנד של Basie בקונטיקט.

בהקלטה של One O'clock Jump מ 1937 ניתן לשמוע את Herschel Evans (סולו ראשון) ואת Lester Young (סולו שלישי, אחרי סולו הטרומבון) ולהתרשם כמה שונים היו הסגנונות שלהם. Evans בצליל גדול, רחב ומחוספס ואילו Young בצליל ממוקד ומתוק. הדו-קרב המוסיקלי ביניהם היה אחד ממוקדי המשיכה של התזמורת של Basie.


והנה עוד הקלטה אחת מהביג בנד של בייסי, של קטע בשם Bugle Blues. שוב  Herschel Evans בסולו הראשון ו Lester Young מתחיל ב 2:42.


ולסיום, הנה Blue and Sentimental שהוקלט על ידי הביג בנד של בייסי ב 1938. הסולו של Evans כאן נחשב מהפכני גם מכיוון שהתזמורת של Basie לא נהגה לנגן בלדות, וגם מכיוון שמי שהתאים יותר לנגן בלדות מבין שני הטנוריסטים של Basie באותה תקופה היה Lester Young בעל הצליל הרך והמלטף יותר. אבל דווקא Herscel Evans עם הצליל הטקסני הגדול והמחוספס מדגים נגינת בלדה מושלמת. Lester Young, אגב, מנגן כאן בקלרינט.



אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin