דפים

יום שלישי, 14 במאי 2013

Roy Campbell and Ehran Elisha - 31.May.2013 Tel Aviv

את Roy Campbell נראה שאין צורך לזהכיר לוותיקי פסטיבל הג'אז של תל אביב. ההופעה שנתן לפני 8 שנים בפסטיבל הותירה רושם עז על הקהל ועד היום אנשים נזכרים בה בערגה כאחת מההופעות הטובות ביותר ששמעו.

ובכל זאת אספר ש Roy Campbell הוא חצוצרן שמזוהה עם נגינת מוסיקה חופשית (למרות שבמהלך הקריירה שלו ניגן גם בסגנונות אחרים). הוא נולד ב Los Angeles אך גדל והתחנך מוסיקלית ב New York. בתחילת שנות ה-70 למד עם Kenny Dorham, Lee Morgan ו Howard McGee ולמד תקופה מסויימת גם עם Yusef Lateef.

הוא זוקף לזכותו שיתופי פעולה עם מוסיקאים כגון William Parker ו Hamid Drake (להרכב המשותף שלהם קראו The Pyramid Trio) ובתחילת שנות ה-80, לאחר שהות ממושכת באירופה, הקים את Other Dimensions in Music (עם Daniel Carter, William Parker ו Rasheid Baker).


Roy Cambell מביא עמו שילוב של מסורת וחדשנות. מוסיקאי אוונטגארדי שגם כאשר הוא דוחף את המוסיקה שלו ואת המאזינים שלו מעבר לגבולות המוכרים, הוא עדיין מתכתב עם הג'אז המסורתי. 

שם המשחק במוסיקה הזו הוא סבלנות. אין כאן סיפוק מיידי וגם לא שיר מוכר שתוכלו לזמזם. זהו מסע שיש להתמסר אליו באזניים פתוחות, בלב חפץ ובלא דעות קדומות. מסע שנע בין אפריקה להארלם, בין הנילוס להאדסון בין התבניתי לחסר הצורה.


שובו של Campbell לארץ, הפעם עם המתופף ערן אלישע מעלה את רף הציפיות גבוה גבוה. אני מאמין שיוכל להעניק שוב לקהל את אותה חוויה וזו גם הזדמנות מצויינת למי שלא היה באותה הופעה, או למי שהיה ועדיין לא היה בשל באותה עת למוסיקה הזו (אהמממ... אהמממ...) , לשמוע את Campbell ואת המוסיקה שלו ב live, כמו שצריך לשמוע אותה.

האלבום Watching Cartoons with Eddie יצא בלייבל הישראלי OutNow (של קרצ'מר, בוקלמן ויאיר יונה) והוא מתעד מפגש של Campbell ואלישע ב 2008 ב New York.



 Roy Campbell ו Ehran Elisha יופיעו בפסטיבל הג'אז תל אביב ביום שישי, 31 במאי 2013, ברבע לחצות.



אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin