דפים

יום רביעי, 2 ביוני 2010

פסטיבל הג'אז ה-24 באילת: 23-26 באוגוסט 2010


לקראת פסטיבל הג'אז ה-24 באילת, שייערך השנה בין ה-23 ל-26 באוגוסט, פורסמה תכנית הפסטיבל וניתן לראות בה באופן מובהק את הקו המנחה שהנהיג אבישי כהן אשר קיבל לידיו בשנה שעברה את ניהולו האומנותי של הפסטיבל. לצד נוכחותם של מספר ג'אזיסטים מהשורה הראשונה מתרחב מאד גם חלקה של "מוסיקת העולם" המהווה מוקד משיכה חזק לקהל שאינו בהכרח חובב ג'אז והמגמה הזו משקפת היטב גם את הכיוון האומנותי אליו נוטה אבישי כהן באופן אישי בשנים האחרונות ובאלבומיו האחרונים.

בגזרת אמני הג'אז מחו"ל ניתן יהיה לראות בפסטיבל השנה את החצוצרן Dave Douglas בחמישייה לא שגרתית שכוללת ארבעה נגני Brass (חצוצרה, טרומבון, קרן יער וטובה) ומתופף (הלא הוא Nasheet Waits), רביעיית המתופף Jeff 'Tain' Watts (המוכר היטב לחובבי Branford Marsalis), שלישיית הפסנתרן Danilo Perez (אחת מתחנות הביניים החשובות בקריירה של אבישי כהן), שלישיית הגיטריסט עוז נוי (שיגיע עם Will Lee ו Dave Weckel) וגם שני (!!) ויבראפוניסטים שינסו לצנן את הלילה: Gary Burton ברביעייה ו Stefon Harris בחמישייה.

לצדם, באגף הג'אז הקל / "מוסיקת העולם" יופיעו אגדת המוסיקה הברזילאית, האיש והזקן: Hermeto Pascoal שיופיע בשביעייה, רביעייתו של המתופף הצרפתי Manu Katche, הזמרת Rickie Lee Jones, הזמרת Nikki Yanofsky בת ה- 16 ודואט בין הזמרת Petra Magoni ונגן הקונטרה-באס Ferruccio Spinetti המהווים את ההרכב Musica Nuda.

בל נשכח את האגף הישראלי שמתמקד כמעט כולו בכיוון מוסיקת העולם. ניתן לראות כאן את חמישיית אילן סאלם עם עמוס הופמן (בהרכב דומה למדי הרכב שהופיע בפסטיבל בשנה שעברה תחת שמו של עמוס הופמן). את האנסמבל של שם-טוב לוי שתמיד חגיגה לשמוע אותו, את הרכב הופעות הרחוב הנהדר מארש דונדורמה ואת רביעיית נגן הסופרן אבטה בריהון. את עומרי מור ופרוייקט האנדלוג'אז שלו שהושק בהצלחה בפסטיבל הג'אז של תל-אביב, את שלישיית הגיטריסט עופר גנור ואפילו את ירוסלב יעקובוביץ' הסקסופוניסט הצ'כי שזכור לכולנו מהתקופה בה ליווה את "מרגול", שחזר בשנים האחרונות לנגן ג'אז.

הרכבים ישראליים נוספים שיופיעו הם Idan K and the Movement of Rhythm שעושים שילוב בין סגנונות מוסיקליים שונים: ממוסיקה אלקטרונית ועד מוסיקה אפריקאית, ואפילו ברי סחרוף ורע מוכיח (ששיתוף הפעולה האחרון ביניהם הניב את האלבום הנהדר של שירי אבן גבירול: "אדומי השפתות") שיופיעו עם עומרי מור, עמית כרמלי ואיתמר דוארי.

לאתר הפסטיבל.


אין תגובות:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin